loading

Corona virus & kinesko turističko tržište

Turistička slika svijeta značajno se promijenila, danas je puno drugačija nego prije samo mjesec dana. Kako se nositi s ovim tipom krize u Kini?

Ususret našem MasterClassu koji je zakazan za 13.03. u kongresnom centru Forum u Zagrebu, ovih smo dana u intenzivnoj komunikaciji s našim kineskim kolegama, Joanne i Williamom koji će nas uskoro posjetiti.

 

U prvom planu nam je priprema sadržaja i načina prezentacije, ali naravno da smo se dotakli i corona virusa. Njihova stajališta i činjenice koje iznose potiču na dublje razmišljanje o trenutnoj situaciji.... da li se radi o medijski napuhanom balonu u korist zapadne i američke politike i kapitala? 

Sjećam se kada sam prvi puta boravila u Aziji, bilo je to 2003. u eri SARS-a koji je vrlo teško pogodio Kinu i Aziju u razdoblju 2002-2003. Turizam je u tom periodu doslovno stao, no kasnije se oporavio i vrlo brzo ostvario ogroman rast.

Kada sam svojima kući rekla da idem u Kinu, točnije u Shenzhen i Guangzhou, nastala je opća panika. „Pa tamo je epidemija, ljudi umiru, ... nemoj ići!“ Otišla sam, ponijela sa sobom zaštitne maske, hrpe lijekova, napucala imunitet... Sletivši u Hong Kong znatiželjno sam pogledom tražila silne znakove upozorenja, ljude s maskama, područja za dezinfekciju, ... ali ništa. Ok, mislila sam da će sigurno biti drugačije kad pređem u Kinu. U Shenzhen sam stigla u predvečerje, grad je bio prepun ljudi, vraćali su se kućama poslije posla, sve je djelovalo sasvim normalno...

SARS je u to vrijeme bio velik problem, u Aziji se zarazio veliki broj ljudi s velikim brojem smrtnih slučajeva. Epidemija je krenula iz Guangzhoua i proširila se na Aziju. Unatoč stvorenoj panici ukupan broj zaraženih i broj umrlih možemo usporediti s klasičnom gripom i našim domaćim statistikama... bilo je puno bezazlenije od gripe na koju smo „navikli“.

William živi u Shanghaiu... kaže da nikada nije vidio niti čuo da netko od stanovnika jede neke čudne stvari, tipa šišmiša i slično. Kao intelektualac i kozmopolit koji je živio niz godina i izvan Kine, prati niz stranih medija njegov je zaključak da mediji šire nepotreban strah i paniku. Obzirom na ukupnu kinesku populaciju i najcrnja predviđanja vezana uz corona virus i dalje su na razini obične gripe.

 

Turistička slika svijeta značajno se promijenila, danas je puno drugačija nego prije samo mjesec dana.

"Sve ture iz Kine otkazane su, izgubio sam 15 grupa za veljaču", kaže voditelj Koala Blue Tours iz Queenslanda u Australiji. "Kinezi čine od 10 do 20% našeg ukupnog prometa ... Mislim da savezna vlada još uvijek ne razumije koliko će ova situacija imati veliki utjecaj na ukupnu ekonomiju. Tematski parkovi, hoteli, atrakcije, ... svi će pretrpjeti ogromnu štetu. Kina je naše najveće strano tržište."

Corona virus Wuhan do danas je zarazio najmanje 13.000 ljudi, a preko 300 ih je od zaraze umrlo otkako je prvi put identificiran u središnjoj Kini u prosincu 2019. Iz izvještaja koji uredno pristižu, vidljivo je da su u prosjeku najviše umrale starije osobe (60 i više godina) s već prethodno utvrđenim zdravstvenim problemima, tj. oslabljenim imunitetom. Također, većina zaraženih se dobro oporavlja. Ovo sve ukazuje na činjenicu da će se zdrava populacija s jakim imunološkim sustavom, uz dobru osobnu higijenu, moći nositi sa eventualnom zarazom i oporaviti od iste.

Unatoč tome, ova će epidemija imati dramatičan učinak na tisuće turističkih destinacija na svijetu.

 

Kina je najveće svjetsko turističko tržište koje je od početka tisućljeća do 2018. naglo naraslo s 4,5 na 150 milijuna turista. Očekuje se da se će se ta brojka u 2020. gotovo udvostručiti jer se broj Kineza s putovnicama povećava sa sadašnjih 10% na očekivanih 20% stanovništva.

Kina je ujedno i najveći svjetski turistički potrošač s ukupno 277 milijardi USD ili 16% svjetske ukupne turističke potrošnje, prema UNWTO.

 

U četvrtak je Svjetska zdravstvena organizacija proglasila corona virus globalnom zdravstvenom prijetnjom. Američki State Department savjetuje svojim građanima da ne putuju u Kinu, a isto su učinile i Velika Britanija i Kanada. Zrakoplovne tvrtke United, American, Delta, British Airways, KLM, Air Canada i Lufthansa obustavile su letove u mnoge kineske gradove, dok su druge, poput Cathay Pacific, smanjile broj letova.

U petak su SAD objavile da privremeno zabranjuju ulazak stranim državljanima koji su posjetili Kinu u posljednjih 14 dana. Ministarstvo zdravlja Singapura također je najavilo svim novim posjetiteljima koji su putovali u kontinentalnu Kinu u zadnjih 14 dana, da im neće biti dozvoljen ulazak niti tranzit kroz Singapur.

Hong Kong, Makao, Mongolija, Sjeverna Koreja i Rusija djelomično su ili potpuno zatvorili granice s Kinom kako bi spriječili širenje bolesti.

 

Iako je još prerano za sagledavanje ekonomskih šteta, globalni utjecaj na turističku industriju u velikoj mjeri ovisit će o tome koliko vremena treba da bi se obuzdao virus.

Za usporedbu, epidemija SARS-a stajala je globalno gospodarstvo između 30 i 50 milijardi dolara. Kini je trebalo 16 mjeseci da se vrati na razinu prije krize. Međutim, ovoga je puta kineska vlada bila bolje pripremljena, ne samo da je brže reagirala na krizu, nego je i u odnosu na pružanje informacija prema međunarodnoj zajednici, izuzetno transparentna.

 

Prerano je reći koliko će kriza dugo trajati, ali ako je corona slična SARS-u, onda bi se stvari mogle vratiti u normalu početkom ili sredinom travnja. Ako pogledamo što se dogodilo 2003. godine, za vrijeme SARS-a, nakon što je kriza završila, turistički pokazatelji su naglo skočili. Naravno, u tih nekoliko mjeseci malim je tvrtkama bilo izuzetno teško, ali, dugoročno gledano, globalno se sve vrlo brzo vratilo u normalu" izjavio je u petak na portalu COTRI-a Wolfgang Georg Arlt, direktor i osnivač instituta.

Drugo što treba uzeti u obzir“, kaže Arlt, „jest da kineski turisti čine zapravo najnapredniji dio kineskog društva kojima su putovanja važan statusni simbol. Putovanja su usko povezana sa socijalnim statusom u Kini. Ako vaši prijatelji razgovaraju o New Yorku, Sydneyu ili Münchenu i vi također morate reći da ste bili tamo, čime stječete ugled u društvu. Želja i potreba za putovanjima neće prestati."

Trip.com Group - najveća kineska internetska turistička agencija, ranije poznata kao Ctrip - također je podijelila optimistično predviđanje za brz oporavak: "Tijekom tromjesečja SARS-a potražnja je opala, ali nakon što se situacija normalizirala, svjedočili smo dvostrukoj i trostrukoj potražnji", izjavila je Jane Sun, izvršna direktorica Trip.com Grupe, za CNN Travel.

 

U ovakvim situacijama potrebno je razmišljati smireno i racionalno.

Iako je gotovo sigurno da će turistička industrija loše stajati u mjesecima koji dolaze, ne samo što se tiče kineskih turista, već turizma općenito, ovo je pravi trenutak za ORGANIZACIJU, PLANIRANJE, IZRADU STRATEGIJE, PRIPREMU i ULAGANJE u kinesko turističko tržište. U trenutku kada se svijet oporavi vi budite spremni za veliki iskorak prema najvećem turističkom  tržištu na svijetu.

 

Tijekom ovih par tjedana epidemije uočili smo nove pojave na kineskim društvenim mrežama, a vidljiva je i promjena u ponašanju kineskih turista i klijenata. Ove novine dodat ćemo u naše predavanje i, također, podijeliti s vama i određene strategije i tehnike upravljanja odnosima s javnošću, te kako se nositi s ovim tipom krize u Kini.

 

Dođite na MasterClass o kineskom turističkom tržištu – Kako doprijeti do milijuna kineskih turista?

13.3.2020. Kongresni centar Forum – Zagreb

Više informacija i prijave na www.marketingtochinatourists.com

 

*  *  *

 

Kakvi su zapravo Kinezi i na koji način razmišljaju prilikom planiranja svog putovanja u inozemstvo?

Saznajte više u izdanju IPPWORLD-a Marketing prema kineskom izlaznom turističkom tržištu - Pogled iznutra, autorice Joanne Chan koja će, kao predavačica, sudjelovati na našem  MasterClassu.

Pošaljite nam svoju e-mail adresu i preuzmite svoj primjerak!

Najčitanije

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija