loading

Evolucija turizma u realnom vremenu: Top 4 hotelska trenda za 2017.

Vodeći hotelski trendovi koji će obilježiti 2017. bit će, uz povećanje broja rezervacija pomoću mobilnog telefona, i značajno povećanje tržišnog udjela OTA (online turističkih agencija), povezivanje PMS-a (Property Management System) s Channel Managerom, kao i personalizacija usluge smještaja.

Vodeći hotelski trendovi koji će obilježiti  2017. bit će, uz povećanje broja rezervacija pomoću mobilnog telefona, i značajno povećanje tržišnog udjela OTA (online turističkih agencija), povezivanje PMS-a (Property Management System) s Channel Managerom, kao i personalizacija usluge smještaja. Realne prognoze govore kako će  u 2017. ukupan iznos rezervacija putem OTA u svijetu dosegnuti promet od 1,3 trilijuna EUR, što predstavlja ogroman rast u odnosu na 2015., kad su ostvarene "tek" 464 milijarde EUR rezervacija preko OTA.

Svake godine evolucija tržišta obilježava i mijenja prirodu samih turista, njihovih interesa, potreba i prohtjeva. Rast online rezervacija povećao je moć potrošača na više načina i gotovo u potpunosti promijenio njihove navike. Naime, recentne studije otkrivaju da prosječan turist utroši 53 dana za organizaciju putovanja i rezervaciju smještaja, te da u to vrijeme pregleda 28 web stranica u čak 76 navrata. Pored toga, barem 50% današnjih turista koristi i društvene mreže kako bi potražili  savjete i preporuke.

Tako dinamična transformacija potražnje, i kvantitativna i kvalitativna, zahtijeva i pravovremenu prilagodbu ponude.  Turističko tržište evoluira sve krupnijim i bržim koracima, pa je sasvim moguće da se netko kome danas "ide dobro" već dogodine nađe na repu zbivanja.  Da se to ne bi dogodilo i vama, predstavljamo četiri dominantna trenda koji će obilježiti (odnosno - već obilježuju!) ovu godinu.

1. Mobilni telefoni kao "kraljevi rezervacija"

U gotovo svakoj industriji, od vijesti pa do glazbe, mobilni uređaji su postali „kraljevi”, pa niti u hotelskoj industriji nije drugačije. Iako je danas samo 8% rezervacija potvrđeno s mobilnih uređaja, do 2018. godine ta će se brojka popeti na 35%, što znači da su mobilne verzije web stranica neophodne kako za male iznajmljivače tako i za hotele ukoliko žele povećati popunjenost i prihode.

Zato: ne oklijevajte s ulaganjem u tu dimenziju dostupnosti svoje ponude! Drugi ne oklijevaju i grabe naprijed, iako im je ponuda - znate i sami - slabija od vaše.  

2.  Online turističke agencije nisu budućnost, nego - sadašnjost

Njihov je rast, kao što smo spomenuli u uvodu, enorman. Ukoliko još niste "umreženi", već ste na pola puta prema začelju ljestvice ponuditelja. Samostalna web-stranica vašeg hotela i usmena predaja zadovoljnih gostiju, ma kako dobre i zlata vrijedne bile, više nisu dovoljne. Agencije starog tipa, one u koje treba odlaziti pješice i obavljati gomilu "papirologije", u jeseni su svog života. A OTA-e nisu budućnost nego - sadašnjost.  

Zato: raspitajte se, usporedite i odvagnite, jer zacijelo postoji online agencija upravo za vas i vašu ponudu.

3. Personalizacija usluge sve je važniji adut

Vaša ponuda smještaja mora održavati (svoje) tradicionalne vrijednosti, kao što su prepoznatljivost brenda i visoko vrijedna usluga za korisnike, čime jasno daju do znanja  da je razumijevanje vlastitog tržišta i vlastitih klijenata sve važnije, kao i ponuda personaliziranih proizvoda, kreiranih i namijenjenih turistima, i domaćima i stranima.

Drugim riječima: potrudite se očuvati svaki kvalitetni detalj svoje prepoznatljivosti i radite na tome da izgradite nove. Ako ste novi u poslu, razmislite dobro o tome što biste voljeli istaknuti kao vlastiti, specifični adut, pa ga upornim radom pretvorite u tradiciju. A čim vam to uspije - bacite se u potragu za novim takvim adutom, nimalo ne zapostavljajući one prethodne i već dokazane.  

Promijenjene navike putnika dovele su do internacionalnog turističkog buma koji podrazumijeva i nove izazove, ali i nove prilike. UNWTO (Svjetska turistička organizacija Ujedinjenih naroda) predviđa da će 2020. internacionalni turistički dolasci preći brojku od 1,6 milijardi. Poneki od tih putnika odsjest će i kod vas, a prilično je izvjesno da će vaš hotel ili apartman odabrati baš zbog nekih svojih specifičnih interesa ili potreba.

Zato: jasno i što konkretnije oglasite svoje posebnosti,  čuvajte ih i razvijajte, svedite na minimum mogućnost da se ijedan od onih 1,6 milijardi putnika baš kod vas osjeti kao da je na pogrešnome mjestu u krivo vrijeme. 

4.  Nova PMS generacija (ne, nije ono što ste prvo pomislili)

Na kraju, ako ste nezavisni hotelijer s ozbiljnijim ambicijama, svoje ciljeve možete postići uz pomoć PMS-a (Property Management System) koji vam omogućava da kompletno buduće poslovanje vašeg hotela bude povezano s vlastitim prodajnim kanalima, kao i s najpopularnijim OTA-ma u vašoj regiji.  Pojam "PMS", barem u hotelijerstvu, nema više nikakve nelagodne konotacije, dapače. 

Zato: informirajte se, možda je upravo PMS ono što vam treba!

Hotelska će industrija, kako tvrde UN-ovi eksperti,  u sljedeće tri godine doživjeti veće promjene nego u prethodna tri desetljeća,  htjeli mi to ili ne.  Ovo je prva od te tri godine, pa ste ponešto od tih promjena zacijelo već i sami osjetili.  Što će vaša prilagodba biti brža i vjerodostojnija, to će i poslovni uspjeh biti veći.

Najčitanije

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija