loading

Trendovi u turizmu u 2020. godini i u novom desetljeću

Zakoračili smo u novo desetljeće i novu godinu puni neodgovorenih pitanja kako će izgledati turističke godine ispred nas. S jedne smo strane znatiželjni, dok smo s druge strane, poučeni iskustvima prethodnih nekoliko godina, široko raširili oči gledajući u budućnost... trendovi i način na koji se odmaramo mijenjaju se velikom brzinom.

Zakoračili smo u novo desetljeće i novu godinu puni neodgovorenih pitanja kako će izgledati turističke godine ispred nas. S jedne smo strane znatiželjni, dok smo s druge strane, poučeni iskustvima prethodnih nekoliko godina, široko raširili oči gledajući u budućnost... trendovi i način na koji se odmaramo mijenjaju se velikom brzinom.

Svijet je mjesto u kojem vlada neizvjesnost u političkim kretanjima, problemima globalnog zagrijavanja i s velikim tehnološkim pomakom koji se događa iz sekunde u sekundu. Jedina konstanta jest da ljudi žele sve više putovati. Ruše se svi rekordi, a ogromna nova tržišta u nastajanju redefiniraju turističku industriju.

Koji su glavni turistički trendovi u 2020. godini? Odlučili smo zaviriti malo dublje i odabrali smo deset najznačajnijih trendova koji će obilježiti vrijeme ispred nas.

 
Ekoturizam

Mnogima je zaštita okoliša postala jedna od glavnih smjernica u planiranju putovanja. Iako je ovaj trend novost na tržištu, i predvodi ga mlađa generacija, sigurno je da će oblikovati budućnost turizma.

Ekoturizam samo je jedan od niza sličnih turističkih trendova koji odražavaju rastuću zabrinutost za etičkim i održivim turizmom. Ekoturizam uključuje jednostavne stvari poput karbonskih bodova prilikom rezervacije leta ili mogućnost iznajmljivanja električnog umjesto klasičnog vozila. Složeniji primjeri mogu uključivati turizam s elementom volontiranja koji je sve češći, možda rad u parku prirode ili bavljenje zaštitom prirode.

Posljednjih smo mjeseci svjedoci trenda kojim je Greta Thunberg inspirirala milijune ljudi da i osobno djeluju na klimatske promjene.

Prema podacima Bookings.com, 73% turista namjerava barem jednom tijekom godine odabrati ekološki prihvatljiv smještaj, a 70% ih kaže da je veća vjerojatnost da će rezervirati mjesto za koje imaju dokaz da je ekološki osviješteno i da vodi brigu o okolišu.

 

Upoznati lokalno i neotkriveno

Današnji turisti ne žele izolaciju od mjesta koje posjećuju, ne žele boraviti unutar zatvorenog resorta u kojemu ne mogu upoznati lokalnu kulturu i običaje. Žele živjeti životom lokalnog stanovništva i žele aktivno sudjelovati u lokalnim događanjima. Odnosi se to na uživanje u lokalnoj kuhinji, proslavu lokalnih festivala i praznika...

Lokalna iskustva postaju jedan od najinteresantnijih turističkih trendova koji daju nevjerojatne mogućnosti malim lokalnim zajednicama za razvoj turističke ponude i razvoj lokalne ekonomije. Otprije su poznati programi branja maslina u Istri... karnevali u malim mjestima koji već imaju svoju tradiciju, kulinarski festivali...

Događa se jedna nova revolucija u kojoj veliki gradovi više nisu u fokusu, posjećuju se manje poznati mali gradovi i mjesta u blizini. Trend je u porastu iz više razloga, od nižih cijena, manje gužve i najčešće jer je manje mjesto puno interesantnije.

 
Lokalna kuhinja, organski uzgojena hrana, veganstvo

Odlazak na godišnji odmor tradicionalno predstavlja priliku zanemariti dijetu i prepustiti se zabranjenim poslasticama. Današnji turisti znaju da ukusno i hranjivo može biti sastavni dio dijete, i da to više ne mora biti neki ekskluzivni koncept koji će nas skupo koštati. Potražnja za izvrsnom kuhinjom s ciljem kvalitetnije prehrane pokreće nove trendove u turizmu. Moderni turist želi znati da je hrana koju jede zdrava barem koliko i ukusna.

Trend organski uzgojenih namirnica i pripreme organske hrane utječe na turističku potražnju koja i od ugostitelja zahtjeva prilagodbu. Osim toga gosti zahtijevaju i posebne dijetne jelovnike i druge vrste prehrane, kao što je veganstvo.
Ovaj trend povezan je s ekoturizmom koji je broj jedan na našem popisu.

Restorani diljem svijeta nude sve više veganskih opcija na svojim jelovnicima, nove vegan lokacije promoviraju se svakoga dana. Turistička putovanja i kulinarske radionice za vegane sve će više dolaziti do izražaja tijekom sljedećih godina, jer svijet mijenja svoje prehrambene navike.

 

Bleisure i migracije milenijalsa

Koncept kombiniranja slobodnog vremena s poslovnim obvezama, tj. turističkog putovanja s poslovnim putovanjima, popularan je već desetljećima.

Sve popularniji trend odnosi se na fenomen „digitalnih nomada“ kojega stvaraju radnici u internet industriji, tj. u svim poslovima koji se mogu obaviti preko interneta i nisu vezani uz statično radno mjesto. Radne navike ljudi sve su dalje od uobičajenih 9:00-17:00. Investicijska banka Morgan Stanley predviđa da će više od polovice američke radne snage do 2027. godine imati fleksibilno radno mjesto (u odnosu na 35% u 2018. godini), a ovaj trend predviđaju i ekonomisti širom svijeta.

Vezano uz turizam, to znači da je granica između posla i zabave sve manje vidljiva. Milenijalsi svoje poslovno putovanje završavaju kao turisti iz zabave kako bi maksimalno iskoristili lokaciju u kojoj se već nalaze.

Radi se o značajnoj promjeni životnog stila gdje uvođenje nove tehnologije poput 5G mreže, video konferencija i sl. omogućuju novoj radnoj snazi da radi gdje god želi u svijetu. Daleko važnija od bilo koje tehnologije jest činjenica da su tvrtke i šefovi otvoreni prema novom trendu, jer na taj način privlače i zadržavaju talente.

 

Solo turisti

Putovanje za vrijeme godišnjeg odmora u prošlosti je bila obiteljska obaveza i nešto što su parovi zajedno činili i na taj način produbljivali svoj odnos. Iako je to još uvijek slučaj, mnogi se sve više i više odlučuju kršiti ovo pravilo. Uživanje u solo putovanju više nije tako neobično i turistički trendovi to sve više odražavaju.

Potrebe solo turista su raznolike. Neki jednostavno žele putovati bez ometanja pratitelja. Drugi su mladi samci koji traže društvene aktivnosti ili pronalaze partnera. Udovci i starije osobe koriste dugotrajne boravke u hotelima ili krstarenja kao luksuznu alternativu uobičajenoj njezi starijih osoba.
 

Roboti, chatbotovi, automatizacije

Jedan od primamljivijih primjera ovih posebnih turističkih trendova je Connie, robot-vratar lanca hotela Hilton. I drugi hotelski lanci prate novi trend robota-osoblja, instaliraju interaktivne robote za obavljanje jednostavnijih poslova prijema gostiju ili posluživanja hrane i piće.

Vezano uz razvoj tehnologije ovo je samo jedan mali dio novotarija koje se događaju na tržištu. Mnogi klijenti organiziraju svoje putovanje i smještaj uz pomoć internetskih chatbotova, posebno prilagođenih potrebama i upitima klijenata, koji mogu kvalitetno obraditi upite i pomoći korisnim informacijama kada ljudska radna snaga nije dostupna.

 

DNA putovanja

Od kada je turizma od tada postoji i potreba za posjetom lokaciji odakle su naši preci. Ovaj trend je posebno izražen otkako je DNA tehnologija postala dostupnija. DNA putovanja ili „turizam predaka“, u porastu je, a tvrtke koje su se vezale uz ovu tehnologiju ponudile su tržištu sasvim nove doživljaje i mogućnosti putovanja.

Želja za pronalaženjem naše genealoške pozadine danas je neodoljiva, a kada putem dostupnih i povoljnih servisa dobijete svoj DNA zapis, zapravo dobivate vizualni pregled odakle potječu vaši preci. To znači da možete planirati svoje sljedeće turističko putovanje isključivo na temelju novoodređenih osobnih korijena! Uz vaš DNA zapis dobivate kartu s postotcima podrijetla prema odgovarajućem području ili državi.

Ova vrsta turizma toliko je popularna da je u nedavna anketa pokazala da je 23% gostiju koji su posjetili Škotsku tijekom 2019. te boravili u njoj značajno duži broj dana, posjećuje tu zemlju želeći istražiti svoje porijeklo!

Hrvatska iseljenička zajednica zaista je velika.

 

Putovanja izvan glavne turističke sezone

Posjetiti popularne destinacije izvan sezone pravi je hit, razboriti turisti upravo će to učiniti! Osim što se na taj način izbjegavaju velike gužve, značajne su i financijske uštede. Najveći plus je zapravo u tome što se karakter mjesta može doživjeti u posve drugačijem, pravom svjetlu.

 
Plaćanja gotovinom su prošlost

Nije bilo tako davno kada smo putovali s novcem, putničkim čekovima ili razmjenjivali gotovinu po nemogućim tečajevim. Iako je to još uvijek slučaj u nekim zemljama, situacija se naglo mijenja. Prošli su dani kada su vas taksisti mogli zakinuti na tečaju valute, danas je dotupan cijeli niz bezgotovinskih rješenja. Čini se da dolazimo u fazu u kojoj za put u inozemstvo nećemo imati niti jednu lokalnu valutu.

Današnje moderne aplikacije omogućuju promjenu valuta unutar same aplikacije i korištenje virtualnih kartica za rezerviranje usluga. Mnogi hoteli, restorani i druge usluge omogućuju plaćanje jednostavnim dodirom kartice ili telefona. Putovanje bez gotovinskog novca ogroman je pomak u ugodi i sigurnosti putovanja.

 

Personalizirani pristup gostu

Svi koji se bave turizmom, od hotela, zrakoplovnih kompanija, agencija za izlete,...  pa do Googlea - znaju o vama više nego ikad prije. Mnogima je ovo jeziva invazija na privatnost, ali neto efekt znači mnogo fluidnije i ugodnije iskustvo putovanja. Aplikacije poput Tripita pomoći će vam da isplanirate svaki korak svog putovanja dok Google, Facebook i drugi koriste AI kako biste se prilagodili trenutnoj lokaciji, kamo idete i što želite raditi.

Dolazak u nova mjesta nekada je značio čitati knjige vodiča, pitati prijatelje i riskirati. Zbog podataka i napretka mnogih dostupnih aplikacija naši će doživljaji i iskustva postati puno personaliziraniji u narednim godinama.

 

Invazija turista iz Azije

Brzorastuće ekonomije Azije, ako što su Kina, Indija i Indonezija, daju na tržište svake godine stotine milijuna novih turista. U kojoj mjeri oni formiraju nove trendove?

Kako biste saznali koji trendovi pokreću kinesko turističko tržište, najbrže rastuće turističko tržište na svijetu, organizirali smo MasterClass s predavačima, iskusnim profesionalcima iz turističke branše koji dolaze direktno iz Kine. William Chia i Joanne Chan prenijeti će vam najznačajnija obilježja tog tržišta te dati odgovore na pitanja kako dovesti dio kineskih turista u vašu destinaciju.

 

Više informacija i prijave na www.marketingtochinatourists.com

 

Najčitanije

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija