loading

Želite li svoje usluge i proizvode ponuditi na kineskom tržištu?

Kineski potrošači uvelike se razlikuju od ostatka svijeta. Mnogi međunarodni brendovi propali su u Kini zbog nedostatka osnovnih informacija o tome što kineski kupci doista žele. Razumjeti kineske potrošače zapravo je vrlo jednostavno, digitalni marketing može pomoći u kreiranju učinkovitih marketinških strategija za ulazak u Kinu.

Profil kineskog potrošača razlikuje se od zapadnjačkog

Dok su na zapadu najzanimljiviji potencijalni kupci brendirane robe relativno stariji ljudi sa stabilnom financijskom situacijom i visokim primanjima, u Kini je situacija sasvim drugačija. Općenito je tendencija da su mladi ljudi bolje plaćeni. Sve više i više mladih osoba donosi odluku da napusti svoje rodno selo kako bi se obrazovalo u velikim gradovima. Educirani su više od svojih roditelja i  teže boljim položajima u svakom smislu. Najzanimljiviji potencijalni klijenti su iz novih generacija. Oni su mlađi, imaju višu kupovnu moć, bolje plaće, ali i drugačiji način razmišljanja. Oni su otvoreniji prema zapadnim proizvodima i trendovima, više su otvoreni prema zapadoj kulturi, ali imaju i više mogućnosti za putovanja nego što su to njihovi roditelji imali u svoje vrijeme. Kineski  tridesetgodišnjaci također imaju drugačiji način konzumiranja usluga od prethodnih generacija. Lakše donose odluku o kupovini, i to posebno za kvalitetne proizvode i usluge koji će im donijeti "posebne doživljaje i nova iskustva".

 

Sumnjičavi su prema brendovima

Za razliku od zapadnjaka, kinezi ne vjeruju brendovima samo tako. U Kini su lažni proizvodi uobičajeni. Krivotvorenje robnih marki, internetske prijevare i skandali s hranom uobičajeni su diljem zemlje, pa su kinezi vrlo sumnjičavi prema proizvodima koje kupuju. Ponekad je teško razlikovati dobar proizvod od lošeg. Osim toga, svjesni su toga da zakonodavstvo  u Kini nije dovoljno strogo da bi osiguralo povjerenje u proizvod. Oni ne vjeruju televizijskim  ili radio reklamama, radije pretražuju internet. Teško se odlučuju za kupovinu i i sakupljaju puno informacija kako bi bili sigurni da neće biti prevareni. Statistika govori  da je najmanje jedan od trojice online kupaca  u Kini prevaren. Zato kinezi doista cijene informacije, sugestije, savjete  i „uvjeravanja“ o kvaliteti proizvoda tijekom procesa kupnje. Vrlo su zahtjevni  kupci i postavljat će više pitanja od prosječnog  zapadnjaka.

 

Dobra reputacija je odlučujuća

Nastavno na prethodno navedeno lako se može zaključiti  da kinezi pridaju veliku važnost ugledu brenda. Budući da ne vjeruju proizvodima koje ne poznaju, potražit će online recenzije drugih korisnika. Vrlo je vjerojatno da će, za razliku od zapadnjaka, podijeliti svoje mišljenje i komentare o proizvodima koje kupuju. Gotovo 75% kupaca podijelit će svoje mišljenje o kupnji na društvenim mrežama ili forumima najmanje jednom mjesečno (u usporedbi s manje od 20% u Sjedinjenim Državama). Dijeleći svoje iskustvo kupovine na svojim društvenim mrežama, kao što su WeChat i Weibo, ostalim potencijalnim kupcima dat će do znanja da je određeni brend ili proizvod pouzdan. To je  vrlo važan faktor na temelju kojega njihovi rođaci i poznanici  također kupuju isti proizvod. Zaključak je da morate biti vrlo oprezni u vezi s vašom reputacijom u Kini, više nego igdje drugdje, jer vaša reputacija određuje vaš uspjeh ili neuspjeh.

 

E-trgovina je vrlo razvijena

Kinezi su općenito vrlo zauzeti poslovnim obavezama. Imaju vrlo brz tempo života, osobito u velikim gradovima. Dakle, iako žele ići u kupovinu, e-trgovina je vrlo čest i učinkovit  način za uštedu vremena i novca. Osim toga, na internetu imaju pristup mnogo većem izboru svih vrsta usluga i roba bez potrebe da provedu sate tražeći na policama ili u agencijama. Lako je naciljati ono što traže. Promocije u internet trgovinama vrlo su česte, što ne samo da štedi vrijeme nego i novac! Usluga dostave je vrlo razvijena, jeftina i izuzetno brza. To su razlozi zbog kojih  je e-trgovina toliko razvijena, mnogo više nego igdje drugdje.

U svjetskim razmjerima samo 9% potrošača kupuje proizvode putem aplikacija na svojim telefonima. U Kini se ta brojka povećava na 25%! To je vrlo logično jer kinezi u svakodnevnom životu provode puno  vremena koristeći razne aplikacije putem kojih na vrlo jednostavan i vrlo brzo način naručuju sve potrebno. Sve bankovne transakcije i slične potrebe unaprijed su pripremljene u njihovim telefonima, što proces kupnje čini vrlo jednostavnim i potiče ih na potrošnju.

 

Razumijevanje Great Firewall blokade u Kini

Većinu zapadnih internet i mobilnih aplikacija, kao što su Google, PayPal, Facebook, YouTube, Twitter, Quora itd, cenzurira kineski Great Firewall - Veliki vatrozid. U zamjenu za njih, u Kini postoji više od 6 milijuna kineskih aplikacija. Dok većini aplikacija kineski korisnici pristupaju iz znatiželje i na njih se više ne vraćaju, ipak svakodnevno koriste preko 100 aplikacija.

Kineski potrošači provode većinu svog vremena na aplikaciji za chat, što je rezultiralo time da WeChat na svojoj platformi hosta više od pola milijuna aplikacija. Radi se o središnjem mjestu za korisnike WeChat-a za obavljanje bezbroj zadataka s raznim mini aplikacijama, od slanja SMS-ova, poziva prijatelja, obavljanja kupnji, plaćanja računa, naručivanja kod liječnika itd.

Dakle, kinezi nemaju potrebu za zapadnim aplikacijama, bilo da se radi o pretraživanju interneta, online plaćanju, slanju poruka, video streamingu, društvenim medijima ili grupnim chatovima. Drugim riječima, ako imate oglasne kampanje pripremljene za zapadne aplikacije, a ciljate na kinesko tržište, takav trud i ulaganja su uzaludni. Trebate pokrenuti push-oglase, bannere i ostale online oglase na kineskim internetskim i mobilnim aplikacijama, kao što su Baidu, WeChat, Mobile QQ, Momo, Wangxin, Youni, Toutiao, Meitu itd.

 

Značaj kineskih kreditnih kartica i mobilnih novčanika

Platforme za mobilna plaćanja omogućile su kinezima brza bezgotovinska plaćanja, bez brige o novčanicama ili sitnišu, kao i bez potencijalnih poteškoća s preračunavanjem deviznih tečajeva.

Za kineske kupce plaćanje putem mobilnih aplikacija sasvim je uobičajena stvar. Prema Nielsenovom istraživanju objavljenom u White Paper 83% kineskih ispitanika koristilo bi takav način plaćanja, a njih 93% navelo je da žele koristiti mobitel za svoja plaćanja. Također su izrazili mišjenje da će, ukoliko njihov uobičajeni način plaćanja podržavaju inozemni trgovci, to dodatno povećati njihovu želju za kupovinom.

Ispitanici su pozitivno ocijenili aplikacije za plaćanje koje koriste, kao i praktičnost i brzinu. Odgovori su uključivali ‘osjećaj ponosa na kineska rješenja mobilnih plaćanja’, ‘povoljan tečaj’ i ‘popuste ili promocije’ za plaćanje pomoću kineskih aplikacija za online plaćanje. Stoga je pametno uključiti online naplatu s kineskim platnim kanalima kao što su Union Pay, Alipay ili WeChat Pay.

Union Pay prihvaćen je u preko 150 zemalja, dok Alipay i WeChat Pay, dva najpopularnija digitalna mobilna novčanika u Kini, imaju partnerstva s nekoliko inozemnih mreža. U Kini je sasvim uobičajeno da svaki kinez koristi svoje digitalne mobilne novčanike za obavljanje većine gotovinskih transakcija.

 

Promocija na društvenim mrežama

Ključ promocije na društvenim mrežama je pronalaženje korisnika mobilnih aplikacija putem ključnih riječi ili zanimljivih tekstova kako bi ih se potaknulo na najvišu moguću razinu online kupovine. To se može postići blogovima ili porukama, a sve kako bi se stvorio interes i potaknulo dijeljenje informacija među članovima obitelji, prijateljima ili kolegama.

Kineske društvene mreže možemo promatrati kao mjesto koje potiče prenošenje nečijeg osobnog iskustva putovanja na način usmene predaje. Budući da je Kina zemlja u kojoj prednost u korištenju interneta definitivno imaju mobilni uređaji, plan za promociju obavezno treba uključivati promociju branda na različitim mobilnim aplikacijama koje se svakodnevno koriste. Među dostupnim kineskim aplikacijama društvenih mreža WeChat je najpopularniji. Ovu aplikaciju naširoko koriste generacije nakon 80-ih, koje su također zainteresirane za inozemna putovanja. Još jedna popularna platforma je Weibo koja nudi odlične mogućnosti za dijeljenje fotografija.

Ove aplikacije društvenih mreža često se koriste od strane kineskih turista kako bi pronašli izvore specifičnih recenzija i komentara koje bi im mogle pomoći u donošenju pametnih odluka prilikom planiranja sljedećeg odmora.

 

Kineski turistički forumi

Dobar način za sakupljanje informacija o interesima kineskih turista, onoga što traže, njihovih preferencija itd, je pretraživanje kineskih foruma za turistička putovanja, kao što su QYER ili TUNIU, koji su između ostalog i jedne od najposjećenijih kineskih web stranica. Postoje slučajevi u kojima je broj dolazaka na odredište dramatično porastao jednostavno zato što su neke fotografije na kojima su prikazane skupine kineskih turista na tom odredištu postavljene i objavljene na toj web stranici.

To je još jedan dobar način u privlačenju kineskih turista i povećanju interesa za vaše odredište.

 

Popunjavanje niske sezone

Za razliku od većine zapadnih kalendara državnih praznika, kineski državni praznici koncentrirani su u dva glavna razdoblja koja su poznata kao „zlatni tjedan“. U tim razdobljima, iako su službeno objavljeni državni praznici tri dana, poslodavci su obvezni odobriti zaposlenicima još tri dana odmora. Zaposlenicima je dopušteno nadoknaditi dane dopusta radeći na unaprijed dogovorenim vikendima.

Prvi Zlatni tjedan je kineski lunarni novogodišnji festival koji počinje oko četvrtog tjedna siječnja ili prvog tjedna veljače (ovisno o tome kada će se pojaviti pun mjesec). Drugi Zlatni tjedan je nacionalni dan Kine od 01-07. listopada.

Za tvrtke u turizmu, ugostiteljstvu i maloprodaji, to su razdoblja kineske "glavne sezone" u kojima su svi na odmoru, bilo da odlaze na putovanja unutar zemlje ili u inozemstvo. Nasuprot tome, "glavna sezona" za turistička putovanja među europljanima i amerikancima je od sredine lipnja do kraja kolovoza.

Globalne turističke, hotelske i ugostiteljske kompanije ne bi smjele propustiti priliku glavne sezone u Kini. Razmislite o više od 6 milijuna putnika koji će za svoje praznike tijekom svakoga od zlatnih tjedana otići u inozemstvo. Strategija je iskoristiti ta razdoblja za popunjavanje niske sezone kada nedostaje zapadnih turista.

U idealnom slučaju, odgovarajuće marketinške i promotivne kampanje usmjerene na kineske turiste trebale bi se intenzivirati dva do tri mjeseca prije svakog razdoblja glavne sezone za kineze.

 

Ukoliko želite iskoristiti nevjerojatne mogućnosti kineskog tržišta, možemo vam pomoći! Prezentirajate  svoj brend u Kini!  

Kontaktirajte nas već danas!

Najčitanije

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija